Icd10.com.pl

Baza kodów chorób icd-10

Jak włączyć przekąski do swojej diety?

Jak włączyć przekąski do swojej diety

Diety pudełkowe zazwyczaj oferują pięć posiłków dziennie, aby zapobiec niekontrolowanemu podjadaniu. Dieta, która ma pomóc w utracie wagi, powinna zawierać tylko 4-5 posiłków. Część kalorii można pokryć małymi przekąskami. Jakie produkty można podjadać bez obawy o przekroczenie zapotrzebowania energetycznego?

Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze przekąsek?

Jedna przekąska może zawierać 100-200 kcal. Ważne jest, aby wybierać przekąski, które dostarczają wartości odżywczych i zaspokajają apetyt. Ważne jest, aby wybierać produkty o jak największej objętości. Na przykład, słodycze są kaloryczne, ale trudno jest zjeść rząd lub kilka słodyczy na raz. Oznacza to, że w końcu zjadamy ich bardzo dużo. Możesz zaspokoić swój głód owocami, które mają tyle samo kalorii co słodycze, ale są o wiele bardziej satysfakcjonujące.

Mądrą decyzją jest również wybór przekąsek, które mają wysoką wartość odżywczą. Dotyczy to zwłaszcza osób, które są na diecie niskokalorycznej lub na redukcji. Jeśli zamówiony catering dietetyczny ma na celu jak najszybszą redukcję wagi, to dostarczenie wszystkich składników odżywczych może okazać się niemożliwe. W takim przypadku ważne jest, aby jako przekąskę stosować produkty odżywcze, które zawierają błonnik, takie jak orzechy czy migdały.

Możesz wybrać przekąski, które lubisz jeść. Nie należy jeść więcej niż dwie przekąski dziennie. Po spełnieniu tych warunków możesz włączyć do swojej diety mały smakołyk.

Przeczytaj również: Dieta bez glutenu – moda czy konieczność?

Przykłady prostych przekąsek

Ziarna słonecznika to świetna przekąska. Te nasiona są świetne do przekąsek, zwłaszcza jeśli przestrzegasz diety keto. Zawierają one zdrowe tłuszcze, które mogą pomóc w funkcjonowaniu serca. Nasiona słonecznika mają wysoką zawartość białka, co może pomóc w obniżeniu cholesterolu. Ta przekąska jest świetna dla osób zestresowanych, ponieważ zawiera magnez, który pomaga ustabilizować układ nerwowy i poprawić koncentrację. Ziarna słonecznika zawierają witaminę E i cynk, które mają pozytywny wpływ na skórę. Nasiona te mają minus: są wysokokaloryczne, bo aż 523 kcal/100 g. Należy ograniczyć ich spożycie do niewielkiej ilości.

Jogurty naturalne są lepsze niż jogurty owocowe, jeśli szukasz jogurtów. Są one mniej kaloryczne. Bakterie probiotyczne są ważne, ponieważ można je wykorzystać do wzmocnienia układu odpornościowego. Warto wybierać jogurty z krótszą listą składników.

Z kolei jabłka mogą zapewnić uczucie sytości, co jest bardzo ważne podczas odchudzania. Mają dużą zawartość błonnika, który poprawia trawienie i gwarantuje sytość. Owoce te powinny być spożywane ze skórką, ponieważ są bardzo pożywne. Możesz również pokroić marchewkę, aby uzyskać przeciwutleniacze, które poprawiają wzrok i pomagają w funkcjonowaniu układu trawiennego.

Przepisy na przekąski

Szybkie przygotowanie jest kluczem do sukcesu przekąski. Pieczona ciecierzyca jest jednym z przykładów. Do jej przygotowania będziesz potrzebować następujących składników:

  • 250g ciecierzycy
  • Łyżeczka oleju rzepakowego
  • Przyprawy (sól, papryka).

Pozwól ciecierzycy namoczyć się przez noc. Następnie gotuj ją w lekko osolonej wodzie przez około 1,5 godziny, aż stanie się miękka. Po odcedzeniu ciecierzycy, połącz ją z olejem i przyprawami, a następnie piecz przez około pół godziny w temperaturze 200 stopni. Ta przekąska ma wysoką zawartość błonnika i białka.

Surowe warzywa można pokroić w słupki i podawać z dowolnym sosem (bez majonezu) jako zdrową przekąskę. Warzywa takie jak marchew, seler, ogórek, papryka można pokroić w cienkie plasterki. Sos przygotowujemy z jogurtu naturalnego z dodatkiem chrzanu, czosnku lub przecieru pomidorowego z przyprawami. Po pokrojeniu warzyw można połączyć olej i przyprawy z warzywami i piec je w temperaturze 200 przez 40 minut. Jest to zdrowsza alternatywa dla tradycyjnych smażonych frytek z ziemniakami.