× Portal pełni rolę zaplecza SEO i treści na nim są treściami sponsorowanymi. Informacje znajdujące się na portalu nie są poradami medycznymi. Aby zasięgnąć porady medycznej, należy skontaktować się z lekarzem pierwszego kontaktu lub specjalistą.

Icd10.com.pl

Baza kodów chorób icd-10

Kompleksowe usługi marketingowe dla lekarzy: co powinno obejmować Twoje działania?

Usługi marketingowe dla medycyny

Dobrze dobrane, przygotowane i wykonane usługi marketingowe dla medycyny to nieocenione wsparcie przy pozyskiwaniu nowych pacjentów i umacnianiu marki. W zależności od potrzeb można skorzystać ze wszystkich lub tylko z wybranych. Ważne jednak, by nie rezygnować z nich w całości. Nawet jeśli obecny budżet nie pozwala na zbyt wiele, to warto patrzeć przyszłościowo. Dobra inwestycja zwróci się i przełoży na wzrost dochodów oraz zadowolenie kolejnych pacjentów,  którzy będą polecać usługi medyczne, z których skorzystali.

Jakie usługi marketingowe dla lekarzy warto wziąć pod uwagę, gdy prowadzisz gabinet lub większą placówkę medyczną i chcesz dotrzeć do szerszego grona pacjentów?

Usługi marketingowe dla medycyny — wiele dróg, ale jeden cel

Niezależnie, czy chodzi o jeden gabinet, czy też o duże centrum medyczne, każda z tych form świadczenia usług medycznych pragnie dotrzeć do jak największej liczby osób, które chciałby z nich skorzystać. Aby cel ten osiągnąć, niezbędne jest podjęcie różnorodnych kroków. Jednak ze względu na ich złożoność i specyfikę, najlepiej zrobić to we współpracy z agencją zajmującą się marketingiem medycznym.

Marketing internetowy

Po przygotowaniu dopasowanej do potrzeb placówki medycznej strategia dla działań marketingowych wybrane zostaną te usługi i rozwiązania, które najlepiej sprawdzą się i przyniosą optymalne korzyści. Wśród nich na uwagę zasługują między innymi:

Strona internetowa dla lekarzy i placówek medycznych

Dobrze przemyślana i wykonana strona WWW dla lekarzy i placówek medycznych to narzędzie, bez którego trudno wyobrazić sobie jakiekolwiek działania marketingowe. To do tego miejsca kierowani są potencjalni pacjenci, przeszukujący Internet w poszukiwaniu pomocy medycznej, porady lekarskiej lub informacji na temat możliwych przyczyn objawów chorobowych, których doświadczają.

Strona internetowa to też baza danych i wartościowych treści na temat wykonywanych w placówce usług i pracujących w niej lekarzy oraz artykułów zamieszczanych na firmowym blogu.

W połączeniu z działaniami nastawionymi na pozycjonowanie SEO i SEM, strona WWW stanowi kluczowy element, który pomaga w docieraniu do nowych osób i ułatwiający im kontakt z wybranymi specjalistami.

Social media dla lekarzy

Profile social media

Oprócz własnej strony internetowej każdy lekarz prowadzący prywatną praktykę medyczną oraz centra medyczne zrzeszające większe grono specjalistów, powinien posiadać dobrze przygotowany i prowadzony profil na portalach społecznościowych. Najlepiej, jeśli będzie korzystać z kilku, w tym tych najważniejszych, do których należy Instagram, Facebook, X, czy TikTok. Regularne zamieszczanie wartościowych treści w formie tekstowej i wideo z czasem pomoże zbudować liczne audytorium zainteresowane poruszaną tematyką. Zwykle też wielu spośród nich w pewnym momencie decyduje się na skorzystanie z konkretnej usługi medycznej, a część wchodzi do grona stałych pacjentów.

Wideomarketing dla medycyny

Gdy chodzi o niosące wiele korzyści usługi marketingowe dla medycyny, to nie może wśród nich zabraknąć treści wideo. Nie sposób stwierdzić, która opcja jest lepsza i nie warto wybierać między słowem pisanym a mówionym. Najlepszym rozwiązaniem jest podjęcie obu działań i docieranie do nowych pacjentów dwoma drogami. Pozwala to trafić w upodobania tych, którzy lubią czytać i takich, którzy wiele czasu spędzają na oglądaniu filmów, w tym tych zamieszczanych na YouTube.

Film nagrany przez lekarza, fizjoterapeutę, czy specjalistę wykonującego zabiegi medycyny estetycznej to sposób na nawiązanie kontaktu z przyszłym pacjentem i budowanie autorytetu. Z czasem może się to przełożyć na kontakt telefoniczny lub osobisty, który zakończy się wizytą w gabinecie.

Branding dla firm medycznych

Wspomniane wcześniej i inne formy działań marketingowych wspierają budowanie marki, co jest kluczowe, jeśli lekarz lub placówka medyczna chce dać się zapamiętać z jak najlepszej strony. Zwiększenie świadomość swojej marki i budowanie coraz mocniejszego zaufania do wykonywanych usług pozwala czerpać dużo większe korzyści, niż w przypadku pozostania w cieniu innych. Silna marka sprawia, że nikogo nie trzeba przekonywać do jakości usług oraz produktów medycznych. Pozwala też na podwyższenie marży i zwiększa wartość firmy.

To tylko wybrane usługi marketingowe dla lekarzy, z których warto skorzystać, jeśli myśli się poważnie o zaistnieniu i osiąganiu sukcesów na rynku usług medycznych. W przypadku problemów z wyborem poszczególnych metod i technik wchodzących w skład działań marketingowych najlepiej skorzystać z porady specjalizującej się w marketingu medycznym agencji. Wstępna analiza potrzeb i skonkretyzowanie celów pomoże ustalić, jakimi metodami będzie można je osiągnąć w sposób wydajny i najbardziej skuteczny.