Icd10.com.pl

Baza kodów chorób icd-10

Dlaczego warto przyjmować suplementy diety?

suplementy diety

Zamiarem zażywania suplementów diety jest wyrównanie różnych niedoborów naszej codziennej diety. Skumulowane w nich składniki mineralne, witaminy, czy też inne surowce odżywcze pozwalają uzupełnić ewentualne niedobory wynikające z różnych przyczyn. Stosowane są jako kapsułki, drażetki, tabletki lub pod postacią płynu albo proszku i wymierzone są w odpowiedniej dawce. Pełnią one funkcję wspomagającą działanie organizmu i dobrze jest pamiętać, że nie są lekami. Informacje na temat suplementacji znajdziesz na stronie https://dietly.pl/blog/kategoria/suplementacja.

Jakie są korzyści ze stosowania suplementów diety?

 1. Suplementy powinny być stosowane głównie przez osoby będące na diecie niskokalorycznej, wykluczającej jakieś produkty i oczywiście w sytuacji nadmiernej eksploatacji organizmu, np. u sportowców.

2. W przypadku zbytniego narażenia organizmu na stres, szkodliwego działania  powietrza zatrutego smogiem i zbyt małej ilości ruchu dodają energii.

3. Ponadto w okresie jesienno-zimowym, kiedy warzywa i owoce nie są w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości witamin, suplementy diety są w stanie podbudować nasz układ odpornościowy.

3. Te środki, które zawierają polifenole, wzmacniają i uszczelniają śródbłonki naszych naczyń krwionośnych, dzięki czemu zyskuje układ krwionośny.

4. Przeciwutleniacze zawarte w suplementach, czyli antyoksydanty opóźniają starzenie się, zabezpieczając nasze komórki przed uszkodzeniami.

5. Ludzie, którzy mają ograniczony dostęp do światła słonecznego, mogą uzupełnić niedobór witaminy D3.

6. Osoby, które mają zaburzenia flory jelitowej, mają możliwość uzupełniania niedoborów probiotykami.

7. Weganie niejedzący nabiału dzięki suplementom wapnia mogą nadrobić jego niedobory.

Które suplementy diety trzeba stosować?

Aby działanie suplementów korzystnie wpływało na organizm, trzeba przestrzegać odpowiedniego ich dawkowania i zdawać sobie sprawę z negatywnych skutków zażywania preparatów w niewłaściwych proporcjach. Preparaty najlepiej dobierać indywidualnie, pod okiem fachowca, ale niektóre suplementy warto stosować każdego dnia.  Należy do nich witamina C, chroni nasz organizm przed przeziębieniem, zabezpiecza wzrok i pozwala uniknąć stanów zapalnych jamy ustnej. Warto uzupełniać też niedobory magnezu, ponieważ spożywanie wysoko przetworzonej żywności, a nawet wysiłek fizyczny powodują jego niedosyt. Odpowiada on za prawidłową pracę serca i komórek mózgowych. Stosowanie kurkumy wspiera pracę wątroby, działa korzystnie na stawy, poza tym jest ona naturalnym antyoksydantem zamieniającym wolne rodniki w nieaktywne formy. Zażywanie spiruliny wspomaga dobry sen, pomaga w usunięciu tkanki tłuszczowej oraz obniża poziom cholesterolu.

Ciekawostki, informacje, pomoc przy doborze suplementów, ćwiczeń, diety dostępne są na blogu https://dietly.pl/blog.